Door Sanne Wobbes: “Ik heb hiervoor nog nooit met ChatGPT gewerkt. Het was de bedoeling om een lesactiviteit te bedenken via ChatGPT. Dus koos ik om het aan de kinderen uit te leggen hoe zo’n ChatGPT werkt. Want ik wist het zelf ook nog niet, laat staan dat ik het aan mijn klas moest uitleggen. ChatGPT gaf mij het volgende antwoord en dat heb ik in de klas op het het CBS van Panhuys uitgevoerd:” Zie dit document.


Lissanne Brondsema: “In deze block ontwerp ik met behulp van ChatGPT een onderwijsactiviteit voor leerlingen waarbij ik ChatGPT enerzijds als creatief hulpmiddel inzet voor zowel leerlingen als mijn eigen professionele ontwikkeling en anderzijds bij zowel leerlingen als in mijn eigen rol als leerkracht werk aan digitale informatievaardigheid. De ontworpen onderwijsactiviteit heb ik uitgevoerd op maandag 5 juni. Mijn evaluatie op het vooraf gestelde lesdoel is eronder te vinden.


Rianne Ottens: In deze les wordt er aandacht gegeven aan ChatGPT. De leerlingen kennen dit programma omdat dit een onderwerp is die besproken is in de groep. Voor de leerlingen een belangrijke les om na te gaan of informatie klopt en hoe de zinnen zijn opgebouwd.